Wydało się po co w harcerstwie ma być ksiądz, za mało jest ministrantów.

Wydało się po co w harcerstwie ma być ksiądz, za mało jest ministrantów.

Lothar.❂
Administrator
Chcesz spotkać łajdaka? Idź do kościoła, on ci da "zbawienie" opowie o dobrym jesusku. >;/

38-letni ksiądz z Obłuża, jednocześnie opiekun harcerzy, przyznał się do wykorzystania seksualnego dwóch nastolatków. Sąd aresztował go na trzy miesiące.

Czy znasz osoby, które były wykorzystywane seksualnie w dzieciństwie/młodości?

ja sam(a) byłe(a)m molestowany(a) w tym wieku
10%

tak, znam takie osoby
18%

nie mam pewności, ale wydaje mi się, że tak
13%

nie, nie znam nikogo takiego
59%

zakończona
łącznie głosów: 2828

O zdarzeniu poinformował naszą redakcję czytelnik. Z przekazanych przez niego informacji wynika, że duchowny pełnił posługę w parafii pw. św. Andrzeja Boboli, mieszczącej się przy pl. św. Andrzeja 1 na Obłużu. Był również harcmistrzem jednej z pomorskich drużyn harcerskich i członkiem Rady Duszpasterstwa Harcerzy Archidiecezji Gdańskiej.

I to właśnie m. in. podczas letniego biwaku, na który ksiądz wybrał się z harcerzami na początku lipca, miało dojść do wykorzystywania seksualnego dwóch nastolatków: chłopca poniżej lat 15 i 18-latka.

- Do czynów dochodziło w Gdyni oraz w trakcie pobytu na obozie w Bieszczadach. Chłopcy opowiedzieli o wszystkim swoim mamom, a one zawiadomiły organy ścigania - informuje prok. Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.

Prokuratura Rejonowa w Gdyni przedstawiła księdzu dwa zarzuty popełnienia czynów o charakterze seksualnym. Po pierwsze: doprowadzenia małoletniego poniżej 15 roku życia do poddania się innej czynności seksualnej, tj. czynu z art. 200 § 1 kodeksu karnego, zagrożonego karą od lat 2 do 12 lat pozbawienia wolności. Po drugie doprowadzenia pokrzywdzonego do poddania się innej czynności seksualnej przez nadużycie stosunku zależności, tj. czynu z art. 199 § 1 kodeksu karnego, zagrożonego karą do 3 lat pozbawienia wolności.

Młodszy z nastolatków miał być wykorzystywany na przełomie czerwca i lipca, zaś starszy w okresie od lutego do początku lipca.

W sobotę prokuratorzy przesłuchali nastolatków w obecności sędziego i psychologa. Sąd przychylił się do wniosku prokuratury i zdecydował o umieszczeniu księdza w areszcie na okres trzech miesięcy.

- Podejrzany przyznał się do popełnienia zarzuconych mu czynów i złożył wyjaśnienia. Na wniosek prokuratora sąd tymczasowo aresztował podejrzanego na okres trzech miesięcy - uzupełnia prok. Wawryniuk.

Śledczy wnikliwie wyjaśniają, czy pokrzywdzonych przez duchownego mogło być więcej.

autor Rafał Borowski r.borowski@trojmiasto.pl

Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ksiadz-harcerz-z-Obluza-molestowal-podopiecznych-n114581.html##tri

Re: Wydało się po co w harcerstwie ma być ksiądz, za mało jest ministrantów.

Lothar.❂
Administrator
Ksiądz Wojciech L. żądał od harcerzy, by zaspokajali jego seksualne żądze. Ma na to proste wytłumaczenie. – Ja tylko chciałem doprowadzić ich do zbawienia – mówił śledczym, gdy sprawa wyszła na jaw. W Gdańsku rozpoczął się jego proces, grozi mu do 12 lat więzienia. Duchowny przyznał się do zarzucanych mu czynów. Został zawieszony w czynnościach kapłańskich – podaje Radio Gdańsk.

Wojciech L. to były wikary parafii na gdyńskim Obłużu. Był jednocześnie harcmistrzem jednej z pomorskich drużyn. W czerwcu 2017 roku zabrał swoich podopiecznych na obóz w Bieszczady. Harcerzy, którzy byli mu nieposłuszni, zabierał do swojego pokoju i zamykał się z nimi.

Spowiadali się z grzechów, a on zadawał im pokutę. Nie była nią modlitwa. Zmuszał ich, by zaspokajali jego potrzeby seksualne. L. bronił się, że harcerze prowokowali go strojem i zachowaniem. Spowiadali się z onanizmu. Przekonywał, że molestował chłopców dla ich dobra, by doprowadzić ich do zbawienia.

Re: Wydało się po co w harcerstwie ma być ksiądz, za mało jest ministrantów.

Lothar.❂
Administrator
To ten? Ciekawe czy ci u których bronił magisterkę są dumni.

Re: Wydało się po co w harcerstwie ma być ksiądz, za mało jest ministrantów.

Mała
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Lothar.❂
Obrzydliwe i to cały mój komentarz. Dzień dobry. Słonko świeci i  przyzwoita temperatura. Powoli budzę się do życia;)

Re: Wydało się po co w harcerstwie ma być ksiądz, za mało jest ministrantów.

Lothar.❂
Administrator
Dzień dobry Mała :) wiesz ja byłem w Harcerstwie jak nie było tam Katabasów i zupełnie nie rozumiem jaka ma być ich rola. Mają donosić? Mieć oko? A może indoktrynować dzieci w trakcie zabawy? A może hmm rozwalić piękną idee skautingu? Jak widać szczura trzeba trzymać z daleka od kurnika. Sam nie wiem co z tym zrobić wleźli do szkół i depczą prawa konstytucyjne wleźli do harcerstwa i deprawują harcerzy prowadząc ich od "boga" a może do SZATANA?

Pogoda piękna, tylko jestem napięty, bo różne sprawy w tle i niewiadomo jak się skończą >;))

Re: Wydało się po co w harcerstwie ma być ksiądz, za mało jest ministrantów.

Heh...
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Lothar.❂
ZAWARTOŚCI USUNIĘTE
Autor usunął wiadomość.

[...]

Kpt.Wojtek
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Lothar.❂
Mam dla ciebie dobra wiadomosc Loti ;)

Przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski i metropolita poznański odprawił mszę świętą w czasie Pielgrzymki Akcji Katolickiej Archidiecezji Przemyskiej do Sanktuarium św. Andrzeja Boboli w Strachocinie na Podkarpaciu. Jak informuje portal niedziela.pl podczas homilii arcybiskup apelował o katechizowanie osób dorosłych.

- Gdy wszystkie inne działania prospołeczne są cenne i godne pochwały, wydaje się, że nadszedł czas, by zająć się czymś nowym, to znaczy katechezą dorosłych - powiedział. - Nie za katechizację dzieci i młodzieży, to robią katecheci w szkołach, ale zabrać się za katechizację dorosłych, rodziców.
gw
Kpt.Wojtek

Re: Wydało się po co w harcerstwie ma być ksiądz, za mało jest ministrantów.

Mała
Czytałam i wcale mi nie do śmiechu,  bo przy obecnej władzy nic nie stoi na przeszkodzie by słowo stało się ciałem.....

[...]

wojtek z komórki
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Mała
A widział ktoś z was księdza na spacerze z psem? Są samotni bez przyjaciół bez rodziny.