Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

Lothar.❂
Administrator
To delektujcie się na zapas, bo mogą zniknąć z rynku.

Rewolucja WHO: "najgorszy tłuszcz świata" zniknie ze sklepów. "To toksyczne chemikalia, które zabijają"

Światowa Organizacja Zdrowia chce całkowitego zakazu stosowania tłuszczów trans w żywności. Wg ogłoszonych 14 maja wytycznych, ze sklepowych półek "najgorszy tłuszcz świata" ma zniknąć do 2023 roku. Jak szacuje WHO uda się w ten sposób uratować od śmierci ok. 10 mln osób.

Tłuszcze trans pochodzenia przemysłowego znaleźć można m.in. w margarynach, słodyczach, chipsach, ciastkach, gotowej żywności jak np. pizza, majonezach, nawet w chlebie. Producenci chętnie ich używają, gdyż poprawiają smak i wydłużają trwałość produktów. Niestety rujnują też zdrowie i to, jak podkreślają eksperci, spożywane w każdej ilości. WHO od dawna przestrzega, że tłuszcze trans zwiększają ryzyko otyłości, chorób serca, cukrzycy, a nawet mogą nasilać agresję. Szacuje się, że każdego roku tłuszcze trans przyczyniają się do śmierci ok. 30 tys. osób. Dr Tom Frieden, były komisarz ds. Zdrowia w Nowym Jorku, zajmujący się obecnie poprawą zdrowia publicznego w krajach średnio i słabo rozwiniętych, powiedział wręcz, że "tłuszcze trans to toksyczne chemikalia, które zabijają. Nie ma powodu, dla którego ludzie na całym świecie mieliby nadal mieć z nimi styczność".

14 maja Światowa Organizacja Zdrowia oficjalnie wypowiedziała wojnę tłuszczom trans, wzywając rządy państw na całym świecie do rezygnacji z ich stosowania. Ogłosiła też 6-punktowy plan eliminacji tego związku z żywności. Ma on zostać zrealizowany do 2023 roku.

Wiele państw już podjęło decyzję o ograniczeniu lub zakazie stosowania tłuszczów trans. Wśród nich znalazły się m.in. Dania, Szwajcaria, Kanada, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone (w tym kraju zakaz stosowania w żywności tluszczów trans pochodzenia przemysłowego wchodzi w życie już w czerwcu).

Polscy producenci wciąż nie mają obowiązku podawania informacji o zawartości tłuszczów trans w produkcie. Żywności i Żywienia w Warszawie zaleca jednak, by spożycie izomerów trans było tak niskie, jak to tylko możliwe – w najgorszym wypadku nie powinno przekraczać zalecanego przez Światową Organizację Zdrowia maksymalnego poziomu 1 proc. energii z całodziennej diety.

https://kobieta.onet.pl/zdrowie/zycie-i-zdrowie/rewolucja-who-najgorszy-tluszcz-swiata-zniknie-ze-sklepow-to-toksyczne-chemikalia/4wd6tzz

Re: Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

Mała
Mój pies uwielbia chleb z masłem. Kiedyś  dostał chleb z  Benecolem...nie ruszył. To nam dało do myślenia. Dobry wieczór;)

Re: Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

Lothar.❂
Administrator
Moje piesy są fankami masła, ledwo lodówkę otworzę a dopadają mnie i obezwładniają metodą kota ze Shreka i nie ma przebacz "należy się" A ciasta na margarynie i syropie glukozowo fruktozowym to długo mogą leżeć i szczury tego nie jedzą, takie są bystre :) Dobry wieczór >;D

Re: Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

Kawusia
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Lothar.❂
Lothar.❂ napisał/a
[...]

Miedzy innymi tłuszcze trans są w czipsach.Jest to najbardziej zwodniczy i zabójczy tłuszcz i powinno się go wycofać.

Re: Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

Mała
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Lothar.❂
Zwierzęta są mądre, trucizny nie jedzą.

Re: Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

Lothar.❂
Administrator
Dzień dobry Mała :) Chyba węch je ostrzega że to nie jest jedzenie :) Dla mnie pachnie dobrze i dobrze smakuje choć zdaję sobie sprawę że to trucizna. Choć nie umiera się od razu. Panie sprzedające te hmm "smakołyki" wspomniały iż czym dłużej leżą tym wyglądają lepiej >:PP Hmm biszkopt z jabłkami i rabarbarem co ostatnio robiłem to max 3 dni jest jadalny bo te jabłka spleśnieją. Sam biszkopt wyschnie na sucharek i można jeść długo a tamte ciastka z trucizną to i po miesiącu wyglądają doskonale :) Nie pleśnieją, szczury nie zjedzą, bardzo długi czas do spożycia, same zyski :) no niestety tylko jest jeden mały haczyk >:)

Re: Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

Lothar.❂
Administrator
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Kawusia
Kawusia napisał/a
Lothar.❂ napisał/a
Miedzy innymi tłuszcze trans są w czipsach.Jest to najbardziej zwodniczy i zabójczy tłuszcz i powinno się go wycofać.
Witaj Kawusiu :)
Pracowaliśmy wiele lat temu w fabryce czipsów i było to zaskakujące że w tych kaskadach gdzie smażą się ziemniaki w tłuszczu to nie pachnie smażonymi ziemniakami. One nabierają zapachu jak się dodaje chemię z nawaniaczy. Jeden z kolegów rzucił się na to bardzo łapczywie i mocno odchorował, bo mogliśmy to jeść za darmo. Sam sobie zjadłem paczkę z przyjemnością po śniadaniu tylko zapytałem magazyniera "co można jeść" bo przecież oni wiedzą i zareklamował mi najprostsze bez żadnych smaków, co też zrobiłem. A kolega to się rzucił na jakieś bekony i zielone cebulki a potem musieliśmy pracować w osłabieniu bo siedział w kiblu odchorowując niewczesny apetyt. A zresztą zauważyłem że jak coś jest za darmo, to bardzo działa na wyobraźnię :) kto by pomyślał że można 5 kaw wypić pod rząd jak są za free i potem się źle czuć, albo opchać się kabanosami jak pracownicy mówili żeby nie jeść. Hmm na niektórych trzeba zwyczajnie uważać >:)

Re: Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

Heh...
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Lothar.❂
ZAWARTOŚCI USUNIĘTE
Autor usunął wiadomość.

Re: Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

Mała
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Lothar.❂
Dzień dobry... taka prawda. Wiesz że ja  sama mielę ziarno kakaowca (przeszło 50% tłuszczu)...ale najpierw muszę wyłuskać, jest trochę pracy.;) Kakao jest moim dodatkiem do kawy + łyżeczka prawdziwego miodu (z bólem stwierdzam, że coraz trudniej o taki miód). Spróbuj, rewelacja bo pobudza idealnie.

Re: Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

Lothar.❂
Administrator
Mała napisał/a
Dzień dobry... taka prawda. Wiesz że ja  sama mielę ziarno kakaowca (przeszło 50% tłuszczu)...ale najpierw muszę wyłuskać, jest trochę pracy.;) Kakao jest moim dodatkiem do kawy + łyżeczka prawdziwego miodu (z bólem stwierdzam, że coraz trudniej o taki miód). Spróbuj, rewelacja bo pobudza idealnie.
> [...]
To się u nas nazywa kawakao >;PP i piję od 2 lat ale z miodem nie przesadzam bo jednak to cukier :) Ale masz rację o prawdziwy miód w którym pszczoły nie są dokarmiane cukrem i potem nie jest mądrze mieszany, to bardzo trudno i nie warto ufać nawet w ten z prywatnych pasiek. Mam teraz lipowy, choć wolę wrzosowy, tylko szukam dobrego >:)) Nie wierzę też w te wszystkie manuki :) były ale nie zrobiły wrażenia.

Re: Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

Lothar.❂
Administrator
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Heh...
Melisa napisał/a
Spożywam tylko masło.
Witaj Maju. Hmm wczoraj mi podpadłaś, no ale trudno. A pamiętasz jak kiedyś zachwalano margarynę jaka to zdrowa a masło niedobre? Nie warto ufać "autorytetom" tylko własnemu rozumowi i tradycji bo są sprawdzone a byle baran w białym kitlu coś przytuli i każdy szajs będzie zachwalał, choć by był i professorem zacnej uczelni (mała litera i błąd celowy) Dało mi do myślenia że jajecznicę na masełku to się dawało chorym żeby szybciej wracali do zdrowia >:)

Re: Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

Mała
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Lothar.❂
Zawsze brałam miód od pszczelarzy amatorów, którzy pozbywali się niewielkiej nadwyżki. Niestety pomarli... i teraz muszę polować, co niekoniecznie kończy się sukcesem.

[...]

Pewnie tak,ale chyba na wszystkich trzeba uważać.

Re: Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

Lothar.❂
Administrator
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Mała
Mała napisał/a
Zawsze brałam miód od pszczelarzy amatorów, którzy pozbywali się niewielkiej nadwyżki. Niestety pomarli... i teraz muszę polować, co niekoniecznie kończy się sukcesem.
Ja niestety muszę kupować nawet od osób prywatnych ale zajmujących się pszczelarstwem zarobkowo, więc mała szansa żeby miód nie był chudy. Ale co zrobić? Dawno się skończyły możliwości kupna uczciwych produktów, rolnicy tylko dla rodziny na święta trzymają zwierzynę karmioną uciwym pokarmem bez antybiotyków i hormonów,  nie chcą tego sprzedać bo to dla własnych dzieci.

Re: Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

Lothar.❂
Administrator
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Kawusia
Jeden ma "rozum" Kawusiu a drugi hmm dopiero się go "uczy" a i są skłonności i na nie trzeba uważać. Myślę że kłamanie i kradzieże, są jakby przypisane do niektórych osobowości i niewiele można z tym zrobić dlatego jest taki odstrzał pracowników. Bawi mnie jak firmy zachodnie bojąc się zarzutów o rasizm albo niepoprawność zatrudniają osoby zupełnie niezdolne do wykonywania obowiązków. My w zamian mamy krewnych szefów i też trzeba z tym żyć >;)) Złapał mi się taki krewny jak ukradł drogi telefon i co było "policja"? A skąd sprawa po cichutku załatwiona "krewny" pracuje na innym stanowisku. lepiej płatnym >;PPP

[...]

Znam jeszcze lepszy numer , znajomek który zupełnie nie nadawał się do pracy,bo miał dwie lewe ręce,no i go awansowano na takie stanowisko ,żeby nie musiał nic robić i jeszcze podejmować ważnych decyzji .Dostał drugie tyle do ręki i zakaz angażowania się w sprawy zawodowe.Jednym słowem żyć nie umierać,i po co się starać jak wystarczy mieć w rodzinie kogoś na wysokim stanowisku,i można być skończonym debilem

Re: Smakują wam masmiksy i inne margaryny?

michalina
Hej :))Nigdy nie jadłam margaryny,czipsów tez raczej nie jadam no ale jestem ewenementem,bo jestem jedyną sobie znaną osobą która nigdy nie zjadła hamburgera
Najlepiej wszystko przygotowywać w domu samemu ale cóż,jak brakuje czasu.Niemniej nie wyobrazam sobie np.kupnych kopytek czy szarlotki;))Nie to,bym chciała żyć długo i miała hopla na punkcie odżywiania ale co mogę,robię sama i unikam tego,o czym wiadomo,że szkodzi:))
Czytałam,że syrop glukozowo-fruktozowy jest wyjątkowo szkodliwy ale jak patrzę po składzie to zawieraja go prawie wszystkie słodycze,np.chałwa czy sezamki.

[...]

Hej Kawusiu ,to się nazywa gość w czepku urodzony,tez bym tak chciała